Gennem digitalisering, data, analyse og indsigt hjælper vi virksomheder med at bevare overblikket og sikre, at de får deres penge tilbage. Vi tilbyder skræddersyede løsninger, der passer til dine specifikke behov, uanset om det handler om risikostyring, betalingsformidling eller inddrivelse af ubetalte fakturaer. Vi har ekspertise og erfaring til at hjælpe dig med at navigere gennem komplekse økonomiske udfordringer og minimere risici for din virksomhed.
Vi tror på, at digitalisering og data kan være en game changer for din virksomhed og give dig det nødvendige overblik til at træffe de rigtige beslutninger i realtid. Med vores hjælp kan du fokusere på at udvikle din forretning og øge din indtjening, mens vi tager os af det økonomiske bagland.
Nogle gange kan det være svært at vide, hvor man skal starte, og hvor man skal slutte. Vores undersøgelser viser, at digital forretningsudvikling, datakvalitet og kredditvurderinger og inddrivelse af gæld er tre områder, hvor du som virksomhed med fordel kan drage nytte af data, analyse og indsigt.
Det kan være svært at komme i gang med at digitalisere, hvordan du inddriver penge. Men én ting er sikkert: Du har bedre ting at bruge din tid på end at sende rykker efter rykker.
Det kan være udfordrende at håndtere data. Ikke-verificerede data fra tredjeparter kan gøre det svært for virksomheder, der har penge tilgode. Nogle gange kan inkassosager være umulige at gennemføre, fordi de nødvendige data mangler.
Det er afgørende for alle virksomheder at foretage en kreditvurdering ved aftaleindgåelse, da det kan være svært at inddrive penge fra nogen, som ingen penge har. Men det kan dog være svært at afgøre, om låntager er kreditværdig.
At inddrive penge bør ikke være en videnskab. Forbedr din virksomheds effektivitet og øg din likviditet med vores datadrevne løsninger. Data bør indgå i alt, hvad du gør. Data spiller både en vigtig rolle i din daglige drift, men også når det kommer til forretningsudvikling. Ved at bruge data til at træffe informerede beslutninger kan du forbedre dine resultater og øge din bundlinje – på én og samme tid.
Når du vælger at digitalisere inddrivelse og inkasso-håndtering, vælger du også at bruge din tid på værdiskabende ting i virksomheden. Vi hjælper dig med at erstatte manuelle arbejdsgange med digitale processer.
Hvis du skal agere ud fra dine data, skal du vide, at dine data er valide. Hos Experian har vi arbejdet med data i årtier. Vi kan hjælpe dig med at skabe det bedste udgangspunkt for at træffe de bedste beslutninger – baseret på data, selvfølgelig.
Tænk, hvis du bare kunne læne dig tilbage og fokusere på dine vigtigste opgaver? Det kan du. Hos Experian kan vi hjælpe dig med at sætte dine inddrivelsesprocesser i system.
Hør Dorte Olesen, Kunde- og Inkassochef hos Horten Advokatpartnerselskab fortælle om deres samarbejde med Experian, herunder hvilke forventninger de har til en samarbejdspartner og hvorfor de lige netop anser Experian som værende en god og pålidelig partner.
Oplever du manglende betaling fra dine kunder? Og har du svært ved at inddrive gæld fra dine kunder? Inddrivelse og inkasso er en vigtig del af en sund forretning. Med Experians RKI løsninger kan du effektivt inddrive gæld fra skyldnere ved at signalere, at du tager manglende betaling alvorligt.
Hos Experian kan du få hjælp til at strømline jeres onboarding processer så disse opleves som enkle og hurtige, behandle kunde-henvendelser ekstremt hurtigt og forbedre jeres back-end-processer samt fjerne risici fra jeres transaktioner.
Med Experians RKI Rykker- og Inkassoservice inddriver du effektivt gæld fra skyldnere ved at signalere, at du tager manglende betaling alvorligt.
RKI Rykker- og Inkassoservice er en løsning, der fungerer som tredje rykker ved manglende betaling. Rykkeren advarer skyldneren om registrering i Experians RKI-register, og efterfølgende inkasso hvis du ikke får betaling eller et forslag til en afdragsordning fra skyldner.
Anbefalede produkter
Noget af det vigtigste man som televirksomhed bør fokusere på, er at værdsætte kunder og potentielle kunders tid. Sørg for at have en strømlinet onboarding proces, som ikke skaber problemer, lange ventetider eller er til gene for forbrugerne.
Forsinkelser i din tilmeldingsprocedure, langsomme kreditbeslutninger eller en sløv identitetsbekræftelse kan få forbrugeren til at kigge efter en af jeres konkurrenter.
Experian kan tilbyde en række værktøjer til at hjælpe med at overvinde alle de almindelige fartbump når vi snakker kundeoprettelser og onboarding
Experians data kan integreres i en lang række af verdens førende ERP og CRM-systemer, hvilket gør oprettelsen af jeres nye kunder i egne systemer til en hurtig og smidig proces. Samtidig sikrer I, at datakvaliteten er i top, da data bliver ajourført dagligt.
Experian SmartEvaluate kombinerer Experians stærke kompetencer inden for data, software og Analytics i én samlet løsning. SmartEvaluate automatiserer processen for behandling af dine kreditansøgninger og giver dig adgang til konsekvente kreditanbefalinger i real-tid, både i forbindelse med kredit til virksomheder og til private. Det giver din virksomhed mulighed for at oprette kunder hurtigt og effektivt. Automatiserede beslutningssystemer er tilgængelige hele dagen, hver dag, så de er klar, når dine kunder har brug for dem. Manglen på manuel indgriben gør også systemet hurtigt og friktionsfrit for kunderne, hvilket forbedrer accepthastigheden og reducerer omkostningerne.
Så er vores BusinessInsight løsning formentligt den rette løsning for dig. BusinessInsight giver dig adgang til Experians unikke erhvervsdatabase med detaljeret kreditinformation om alle Nordiske virksomheder. Med hjælp fra Experians rating, risikogruppe og RKI tjek har du lettere ved at vurdere om du skal forlange forudbetaling, eller kan give en længere betalingsfrist.
Dårlige betalere hæmmer rigtig mange virksomheders vækst og netop derfor er løbende kreditvurdering af kunder utrolig vigtigt. Hvis du vil undgå at blive bremset i din virksomheds vækstrejse, så bør du løbende kreditvurdere potentielle og eksisterende kunder, så du undgår dårlige betalere.
Den risiko kan du undgå ved først at tjekke, om din kunde er registreret i RKI-registret.
Anbefalede produkter
Nøglen til at få ny forretning ligger i at tilbyde personlige tjenester og produkter gennem en friktionsfri ansøgningsproces. Men hvordan får du den indsigt du har brug for, for at vide præcis hvilke økonomiske produkter og tjenester de har brug for?
Experians løsninger er designet til at hjælpe virksomheder i bank- og finansbranchen med at indsamle disse oplysninger på en kompatibel måde, og derefter træffe smarte automatiserede beslutninger om potentielle produkter og tjenester.
Se hvordan Experians løsning PowerCurve styrker evnen til at forudsige kundernes adfærd, forudse ændringer, mindske risikoen og fremme strategisk beslutningstagning i takt med, at du erhverver, administrerer og opbygger kunderelationer.
Anbefalede produkter
Har du de oplysninger, du har brug for, for at kunne kontrollere og tjekke deres berettigelse til deres valgte ydelser? Er jeres churn-rate og frafaldsprocenter for høje? Experians løsninger er designet til at reducere din risikoeksponering, opfylde regulatoriske krav og levere en problemfri kundeoplevelse.
En afgørende del af enhver onboarding-proces er at bekræfte en ansøgers identitet. Med svindel og økonomisk kriminalitet stigende, skal du sikre dig, at du trygt kan verificere kundernes identiteter og opfylde gældende AML- og KYC-krav.
Som en del af KYC-processen skal du kende de reelle ejere af de virksomheder, du samarbejder med samt om de udgør en risiko - de skal tjekkes op mod valide PEP- og sanktionslister. Ikke bare til en start, men løbende. Dét behøver ikke at være en ressourcekrævende opgave.
Det er ikke nok at være sikker på, at du har at gøre med den reelle ejer af en virksomhed. Du skal også kunne verificere, om potentielle kunder optræder på eventuelle PEP og sanktionslister. Experians AML og Anti-hvidvask løsning passer til både store og små behov.
Har du eksempelvis brug for en simpel og hurtig løsning, som lader dig tjekke PEP’s, når du har brug for eller vil du hellere have en fuldt automatiseret og integreret AML-løsning i jeres eksisterende onboarding-proces? Vi har løsninger til både store og små behov, som alle er skræddersyet til virksomheder som er omfattet af den gældende hvidvasklov.
Den hastigt voksende mængde af data betyder i overvejende grad en hurtigere, mere korrekt og bedre service til kunderne. Bagsiden af medaljen er, at data kan føre til svindel.
Vi hjælper alle typer finansielle virksomheder med at forhindre svindel og blive bedre til at sikre og verificere deres kundeoplysninger og beskytte sig. Med Experian FraudNet analyserer vi jeres kundeportefølje og fastslår et risikoniveau. Det betyder at du får mulighed for et ekstra lag af sikkerhed, da vi analyserer de enheder som kunder, og potentielle svindlere, rammer din platform med.
Anbefalede løsninger
Dine kunderne forventer at tingene er nemme og ligetil, så en vanskelig ansøgningsproces ift. långivning er ikke ligefrem det ideelle første skridt. Hvis du tilbyder kredit, kan en platform som Experians PowerCurve hjælpe med at reducere friktion ved at automatisere jeres beslutningstagning døgnet rundt – og med en ordentlig forståelse af din risikoappetit kan den også hjælpe dig med at tilbyde de rigtige pakker til de rigtige kunder.
Vores overvågningsløsning Aktiv KreditSikring, holder automatisk din kundedatabase opdateret med seneste stamdata, anmærkninger, finansielle informationer og meget mere. Løsningen hjælper dig med at minimere risikoen for tab på dine kunder.Hvis en af dine kunder mod forventning bliver registreret i RKI eller holder op med at betale deres regninger hos andre, får du straks besked. Du har dermed mulighed for at ændre på kundens kreditvilkår før det går rigtigt galt.
Experians Automated Loan Restructuring Tool giver en klar oversigt af dine kundes kreditsituation og en konkret vurdering af deres evne til at tilbagebetale deres udestående gæld. Det er et afgørende værktøj, når du skal beslutte din indsamlingsstrategi.
Den økonomiske situation for virksomheder ændrer sig konstant og derfor kræver dette, at scoringer konstant er opdateret. En Commercial Delphi Score er en løsning, der i realtid, beregner sandsynligheden for, at en virksomhed får betalingsproblemer inden for de kommende 12 måneder. Med en Commercial Delphi Scoring får du derfor langt bedre mulighed for at styre uden om virksomheder, der står over for konkurs, tvangsopløsning, betalingsstandsning, inkasso eller andet.
Anbefalede løsninger
Hvor meget tid bruger I på at oprette en kunde i jeres administrative systemer? Sender du fakturaen til den rigtige adresse? Korrekte data er grundlaget for at tage de rigtige beslutninger for din forretning. Vi leverer opdaterede erhvervsdata og data på personer direkte ind i jeres egne systemer – hvad enten det er dit ERP-, CRM- eller økonomisystem.
Anbefalede løsninger
Experian har udviklet en platform, som ved hjælp af machine learning er i stand til automatisk at genkende og kategorisere transaktionsdata. På den måde kan finansielle institutioner, herunder banker, kategorisere forskellige typer indtægter og udgifter på deres kunder.
Anbefalede løsninger
Løsningen hedder KreditStatus og den giver kreditgivere og forbrugere adgang til data og oplysninger om forbrugerens eksisterende lån og kreditter. Oplysningerne bliver udelukkende anvendt, hvis forbrugeren ansøger om et lån eller udvidelse af kredit. Det er en webbaseret løsning der let og hurtigt giver et overblik over låntagerens økonomi.
Per 1. juni 2021 var der over 1,4 mio. danskere over 18 år repræsenteret i KreditStatus med lån for mere end DKK 50 milliarder, fordelt over 2,3 millioner lån på vegne af de pågældende medlemmer. Af info man kan se i KreditStatus kan bl.a. nævnes:
Anbefalede løsninger
Hvad er virksomhedernes vigtigste forretningsmæssige prioriteter i de næste 12 måneder? Det besluttede Experian sig for at undersøge i samarbejde med Forrester, og resultaterne taler for sig selv. Data, data og mere data. Analysen giver dig svar på centrale spørgsmål som: